Tento ročník Týždňa proti rakovine sa uskutočnil trošku netradične od piatku do piatku t.j od 23. do 30. októbra 2009. Nosnou témou tohtoročnej kampane bola prevencia pred vznikom onkologických ochorení u mužov.
Pre rok 2009 bola téma kampane zacielená konkrétne na mužova upozorňovala ich na potrebu prevencie pred tými nádorovými ochoreniami, ktoré sa vyskytujú práve v ich cieľovej skupine.
S cieľom prelomiť najmä nezáujem a vlažný postoj mužov k preventívnym prehliadkam, hľadal sa spôsob komunikácie, ktorý by neobsahoval prísne a nepopulárne mentorovanie, ale ktorý by hovoril „rečou“ mužom blízkou. A tak vznikol headline kampane „Pozor na priamy kop rakoviny!“, ktorý cez vysoko záujmovú oblasť pánov – šport – posiela odkaz o najčastejších druhoch rakoviny, ohrozujúcich život mužskej populácie – semenníkov, prostaty a hrubého čreva.
Deň jabĺk
Každoročnou sprievodnou aktivitou v rámci Týždňa proti rakovine bol už po jedenástykrát tradičný Deň jabĺk. V minulých ročníkoch sa konal na záver Týždňa proti rakovine, v tomto roku bol na jeho začiatku, a to v piatok 23. októbra.
Počas Dňa jabĺk ste mohli stretnúť v uliciach Bratislavy a ďalších mestách, v ktorých má Liga svoje pobočky a kluby dobrovoľníkov Ligy proti rakovine, ktorí rozdávali jablká ako symbol zdravia a zdravej výživy.
II. Fórum onkologických pacientov
Týždeň proti rakovine 2009 vyvrcholil 29.-30. októbra 2009, kedy sa uskutočnil 2. ročník Fóra onkologických pacientov v City hotel Bratislava. Pacienti dostali možnosť získať nie len cenné informácie potrebné k riešeniu závažných zdravotných problémov od odborníkov, ale prostredníctvom diskusie možnosť i priamo upozorniť na svoje každodenné problémy.